top of page
A Theatre for Dreamers Novel by Polly Samson.


Το νησί για να είσαι εκεί

 

Η Ύδρα, ερημωμένη μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και με μια βιοτεχνία σπογγαλιείας σε παρακμή, ενισχύθηκε από το Χόλιγουντ τη δεκαετία του 1950. Η ταινία του 1957, 'Boy on a Dolphin', με πρωταγωνίστρια τη Σοφία Λόρεν, γυρίστηκε στο νησί. Ήταν η ταινία της Λόρεν που έφερε το πλήθος του Χόλιγουντ και σύστησε το νησί στον κόσμο. Αυτό, καθώς και το βιβλίο του Χένρι Μίλερ «Ο Κολοσσός του Αμαρουσίου», το οποίο αποτελεί ένα από τα κλασικά έργα της ταξιδιωτικής λογοτεχνίας και θεωρείται από κριτικούς ως το καλύτερο έργο του. 

Η Γκρέτα Γκάρμπο, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, ο Αριστοτέλης Ωνάσης στο μυθικό 'Christina O' ίσως το πιο πολυσυζητημένο γιοτ στην ιστορία, που σήμερα διατίθεται για ναύλωση με 700.000 €/εβδομάδα η Μαρία Κάλλας, η Τζάκι Κένεντι, ο Λέοναρντ Κοέν, ο Πίτερ Ουστίνοφ και άλλοι, ήταν ανάμεσα στους διεθνείς καλλιτέχνες, διανοούμενους, διασημότητες και μεγιστάνες, για τους οποίους το νησί έγινε ο προτιμώμενος προορισμός επιλογής στις δεκαετίες του '50 και του '60.

Μέχρι σήμερα το νησί συνέχισε να αποφεύγει το πλήθος των εκπτωτικών πακέτων διακοπών και παραμένει ένα αγαπημένο καταφύγιο για διασημότητες, τουρίστες επιπέδου και καλλιτέχνες και συγγραφείς, που αντλούν έμπνευση από το ειδυλλιακό περιβάλλον. Σας προτείνουμε να ακούσετε την Polly Samson να μιλά για το 'A Theatre for Dreamers' με μουσική από τον David Gilmour όπου, σύμφωνα με τους SUNDAY TIMES, «Το ελληνικό νησί της Ύδρας είναι το αστέρι αυτού του μυθιστορήματος για μια νεαρή γυναίκα και μια μποέμ κοινότητα της δεκαετίας του 1960.»  διαβάστε περισσότερα

 

ΜΠΟΡΕΙ Ο DAVID GILMOUR ΤΩΝ PINK FLOYD ΚΑΙ Ο LEHONARD COHEN  ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΜΠΡΟΥΤΖΙΝΟ ΑΓΑΛΜΑ ΠΟΥ ΚΟΙΤΑ ΣΤΗ ΛΙΜΝΗ ΟΠΩΣ Ο FREDDIE MERCURY—ΜΑ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΚΤΗΣΕΙ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΥΔΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ

Heritage


Το νησί μιας άλλης εποχής

Η Ύδρα απόλαυσε τις μέρες της δόξας της στα τέλη του 18ου και στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν το νησί φημιζόταν για τους ναυπηγούς της. Η ευημερία της Ύδρας της χάρισε το παρατσούκλι «Μικρή Αγγλία». Λόγω της κυριαρχίας της Ύδρας στο θαλάσσιο εμπόριο σε όλη τη Μεσόγειο κατά τα τέλη της Οθωμανικής περιόδου, τον 18ο και τις αρχές του 19ου αιώνα, η αρχιτεκτονική της είναι μοναδική μεταξύ των ελληνικών νησιών, με επιρροές από παραθαλάσσιες πόλεις της Μεσογείου, ιδιαίτερα εκείνες της νότιας Γαλλίας και της Ιταλίας. Όταν αργότερα οι Έλληνες ξεκίνησαν τον Πόλεμο της Ανεξαρτησίας τους το 1821, η Ύδρα αναδείχθηκε σε κορυφαία ναυτική δύναμη. Το λιμάνι, με τα δίδυμα οχυρά και τα άφθονα κανόνια, στέγαζε και προστάτευε τον στόλο των 130 πλοίων. διαβάστε περισσότερα

Image credit Pige Francesco (1822 - 1862) Portrait of a Lady from Hydra Oil on canvas, 82 x 65 cm NATIONAL GALLERY.

Image credit Pige Francesco (1822 - 1862)

Portrait of a Lady from Hydra

Oil on canvas, 82 x 65 cm

NATIONAL GALLERY

ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΜΠΟΡΕΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΠΑΤΗΣΕΙ, ΝΑ ΚΑΒΑΛΗΣΕΙ ΕΝΑ ΓΑΪΔΑΡΟ, ΕΝΑ ΜΟΥΛΑΡΙ Ή ΕΝΑ ΑΛΟΓΟ, Ή ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΜΙΑ ΒΑΡΚΑ

Hydra: The Greek island that banned wheels.

Image credit J.Salatas


Το ελληνικό νησί που απαγόρευσε τους τροχούς

Σε αναγνώριση της ιστορίας και της αρχιτεκτονικής της και με σκοπό τη διατήρηση του χαρακτήρα του νησιού, με την Υπουργική Απόφαση αρ. 1824 η Ύδρα είχε ανακυρηχθεί, ήδη από το 1962, ως Εθνική και διατηρητέα κληρονομιά διότι «εμφανί­ζει ιδιαιτέραν σημασίαν από απόψεως της ελληνικής αρχιτεκτονικής και της ελληνικής Ιστορίας». Η δόμηση και η συντήρηση των κτιρίων ρυθμίζεται αυστηρά καθώς επίσης δεν επιτρέπονται τροχοφόρα οχήματα στο νησί, ούτε καν ποδήλατα. Με απλά λόγια, δεν υπάρχει καμία σύγχρονη κατασκευή πουθενά στο νησί. Άλλωστε, με ολόκληρη την πόλη της Ύδρας και τις οδούς να είναι ως επί το πλείστον με πέτρινα σκαλοπάτια, για να μετακινηθεί κανείς μπορεί μόνο να περπατήσει, να καβαλήσει ένα γάιδαρο, μουλάρι ή άλογο, ή να πάρει μια βάρκα.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο άρθρο του BBC Travel «Ύδρα: Το ελληνικό νησί που απαγόρευσε τους τροχούς.»

Εσείς κυρίες, μην σκεφτείτε καν να φέρετε τα στιλέτα σας, αν όχι μόνο για να τα φορέσετε στην κρεβατοκάμαρα!

Τώρα, αν το διαβάζετε αυτό, ανακαλύψατε το κρυμμένο μας Πασχαλινό αυγό και μόλις κερδίσατε μια δωρεάν διαμονή μιας διανυκτέρευσης, επικοινωνήστε μαζί μας για να διεκδικήσετε το βραβείο.

Vehicle-free

ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΠΟΥ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΞΗΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΦΕΥΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΤΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥΣ


Θυμάσαι τη ροζ πικροδάφνη;

Στεγασμένο στην κορυφή ενός βράχου†, το Apollo Wind Spinner του Jeff Koons - μια εγκατάσταση 9,1 μέτρων που δεν χάνεται - υποδέχεται τους ανθρώπους που εισέρχονται στο λιμάνι της Ύδρας. Το νησί είχε πάντα μια διαρκή γοητεία στην καλλιτεχνική δημιουργία. «Το νησί Ύδρα κατά το δεύτερο μισό του εικοστού αιώνα ήταν μια από αυτές τις μοναδικές τοποθεσίες στην ιστορία των καλλιτεχνικών επιτευγμάτων, γιατί όπως το Παρίσι της δεκαετίας του '20 ή το Σόχο του Λονδίνου τη δεκαετία του '30 ή η Νέα Υόρκη τη δεκαετία του '50 ήταν ένας αξιόλογος χώρος για μποέμικη ζωή και δημιουργικότητα», γράφει ο Δρ Κέβιν ΜακΓκραθ, ποιητής καί λόγιος στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ. Σε όσους έχουν αγάπη για τις τέχνες, σας συνιστούμε να επισκεφθείτε τον ιστότοπο της Els Hanappe, «Θυμάσαι τη ροζ πικροδάφνη», που συγκεντρώνει πρωτότυπη έρευνα και εκτενή βιβλιογραφία & φιλμογραφία σχετικά με τη δημιουργία μιας διεθνούς κοινότητας καλλιτεχνών στο νησί της Ύδρας στα μέσα του 20ού αιώνα.

Image credit Tetsis Panayiotis (1925 - 2016)  Hydra, Sea, 1998  Watercolour on paper, 74,7 x 105 cm NATIONAL GALLERY.

Image credit Tetsis Panayiotis (1925 - 2016) 

Hydra, Sea, 1998 

Watercolour on paper, 74,7 x 105 cm

NATIONAL GALLERY

Pink oleander

† Έκθεση 21 Ιουνίου - 31 Οκτωβρίου 2022, Σφαγείο, A DESTE Project Space, Ύδρα, Ελλάδα

'Gelhaus 1935', a beautiful, traditional house in Hydra.
'Gelhaus 1935', a beautiful, traditional house in Hydra.
'Gelhaus 1935', a beautiful, traditional house in Hydra.
bottom of page